
ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္အေနျဖင့္ ႏုိင္ငံတကာႏွင့္စီးပြားေရး၊လူမႈေရးသံတမန္ေရးဆက္သြယ္ဆက္ဆံမႈမ်ား
တိုးျမႇင့္ေဆာင္ရြက္လာသည္ႏွင့္အမွ်အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလေၾကာင္း ဆက္သြယ္သြားလာမႈမ်ားျပားလာခဲ့ၿပီး အျပည္
ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္မ်ား၌ နုိင္ငံတကာခရီးသည္ဝင္ထြက္သြားလာမႈမ်ား လည္းပိုမိုမ်ားျပားလာခဲ့သည္။ ျပည္ေထာင္
စုျမန္မာႏို္င္ငံေတာ္ ေနျပည္ေတာ္တြင္ ႏုိ္င္ငံတကာအဆင့္မီ ေနျပည္ေတာ္အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာေလဆိပ္ တည္ေဆာက္
ေရးစီမံကိန္းကို ေနျပည္ေတာ္ခရိုင္ လယ္ေဝးၿမိဳ႕နယ္၏ အေရွ႕ဘက္ ၅.၇မိိုင္အကြာ၊ ေအလာၿမိဳ႕၏အေနာက္ဘက္ႏွစ္
မိုင္ခန္႔ အကြာတြင္မူလ ေလဆိပ္ႏွင့္ ဆက္စပ္လ်က္စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ယခုအခါ
ေနျပည္ေတာ္သို႔ ႏုိင္ငံတကာမွအႀကီးအကဲမ်ား၊ ဧည့္သည္ေတာ္မ်ား၊ ခ်စ္ၾကည္ေရးခရီးစဥ္မ်ားလာေရာက္လ်က္ရွိၿပီး
အဆုိပါ ခရီးစဥ္ မ်ားတြင္လက္ရွိ ေနျပည္ေတာ္ေလဆိပ္ ကိုအသံုးျပဳလ်က္ရွိသည္။ လက္ရွိ ေနျပည္ေတာ္ေလဆိပ္ကို
ေအးရွားေဝါ(လ္) ကုမၸဏီလီမိတက္ကဆက္လက္တာဝန္ယူတည္ေဆာက္ခဲ့သည္။အဆုိပါေနျပည္ေတာ္အျပည္ျပည္
ဆုိင္ရာေလဆိပ္ တည္ေဆာက္ေရးစီမံကိန္းကိုတာဝန္ယူတည္ေဆာက္မည့္ေအးရွားေဝါ(လ္)ကုမၸဏီလီမိတက္သည္
၂၀၀၈ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လမွစတင္၍ ေနျပည္ေတာ္အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာေလဆိပ္ ေဆာက္လုပ္ရန္ အႀကိဳအင္ဂ်င္နီယာလုပ္
ငန္းမ်ားကိုေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီး ေလယာဥ္ကြင္း ႏွင့္သက္ဆုိ္င္သည့္ လုပ္ငန္းမ်ားကို ၂၀၀၉ခုႏွစ္ဇန္နဝါရီလ၌ စတင္လုပ္
ကုိင္ခဲ့သည္။ ေနျပည္ေတာ္အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာေလဆိပ္ အေဆာက္အအံု၏ ဒီဇုိင္းပံုစံကို စင္ကာပူႏုိင္ငံမွ CPG Cons
-ultants Pte., Ltd ကတာဝန္ယူေရးဆြဲေပးျခင္းျဖစ္သည္။ CPG ကုမၸဏီသည္ ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာေလဆိပ္
တုိးခ်ဲ႕အေဆာက္အအံု၏ ဒီဇုိင္းပံုစံကိုေရးဆြြဲေပးခဲ့သည့္ကုမၸဏီျဖစ္ၿပီး စင္ကာပူႏုိင္ငံခ်န္ဂီေလဆိပ္အေဆာက္အအံု
ႏွင့္ ဗီယက္နမ္ႏုိင္ငံ၊ လာအိုႏုိ္င္ငံတို႔မွ ေလဆိပ္အေဆာက္အအံု မ်ားကိုလည္းပံုစံထုတ္ ဒီဇိုင္းေရးဆြဲေပးခဲ့သည္။ ေန
ျပည္ေတာ္ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္ တည္ေဆာက္ေရး စီမံကိန္းကို အဆင့္သံုးဆင့္ျဖင့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္
ေဆာင္ရြက္ရန္ စီစဥ္ထားသည္။ စီမံကိန္းပထမအဆင့္ၿပီးစီးပါက တစ္ႏွစ္လွ်င္ခရီးသည္ ၃.၅သန္းအသံုးျပဳသြားလာ
ႏုိင္မည္ျဖစ္ၿပီး စီမံကိန္း တတိယအဆင့္ၿပိီးစီးပါက ခရီးသည္ ၁၀.၅ သန္းအထိ အသံုးျပဳသြားလာႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။
တစ္ႏွစ္လွ်င္ ႏုိင္ငံတကာခရီးသည္ ႏွစ္သန္း၊ ျပည္တြင္းခရီးသည္ ၁.၅သန္း၊ စုစုေပါင္း ၃.၅ သန္းအသံုးျပဳႏုိင္ေသာ
ေလဆိပ္ ပင္မ အေဆာက္အအံုတြင္ ၁၇၁၇၄ စတုရန္းမီတာ က်ယ္ဝန္းေသာ ပင္မအေဆာင္၊ ၃၂၂၄ စတုရန္းမိီတာ
က်ယ္ဝန္းေသာ အေရွ႕ဘက္အေဆာင္ႏွင့္ အေနာက္ဘက္အေဆာင္၊ ၅၉၁၂စတုရန္းမီတာက်ယ္ဝန္းေသာ ေျမာက္
ဘက္အေဆာင္ စသည္တို႔ပါဝင္သည္။ အေဆာက္အအံုတစ္ခုလံုးရွိ ေျမညီထပ္၊ ထပ္ခုိးႏွင့္ပထမထပ္တို႔၏စုစုေပါင္း
ဧရိယာသည္ စတုရန္း မီတာ ၆၃၀၀၀ရွိသည္။ ေလဆိပ္အေဆာက္အအံုသည္သံကူကြန္ကရစ္ အုတ္ျမစ္ပိုင္ တုိင္အ
မ်ိဳးအစားႏွစ္ထပ္ အေဆာက္အအံုျဖစ္ၿပီး ေျမညီထပ္ကို ဆုိက္ေရာက္ ခရီးသည္မ်ား အသံုးျပဳရန္ႏွင့္ ပထမထပ္ကို
ထြက္ခြာခရီးသည္မ်ား အသံုးျပဳရန္ ရည္ရြယ္ထားသည္။ အေနာက္ဘက္အေဆာင္သည္ျပည္တြင္းခရီးသည္မ်ားအ
သံုးျပဳရန္အတြက္ျဖစ္ၿပီး အေရွ႕ဘက္အေဆာင္ႏွင့္ ေျမာက္ဘက္ အေဆာင္သည္ ျပည္ပခရီးသည္မ်ား အသံုးျပဳရန္
ျဖစ္သည္။ ေခတ္မီစက္ပစၥည္းမ်ားကို ခရီးသည္ေကာင္တာမ်ား၊ႏုိင္ငံကူးလက္မွတ္စိစစ္ရာေနရာ၊အထြက္ခရီးသည္
အေကာက္ခြန္ စစ္ေဆးေရး ေကာင္တာ၊ အဝင္ခရီးသည္ အေကာက္ခြန္ စစ္ေဆးေရးေကာင္တာႏွင့္ ဆုိက္ေရာက္
ခရီးသည္ ဝန္စည္စလယ္ေရြးယူရာေနရာတို႔တြင္တပ္ဆင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၂၀၀၉ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၂၅ရက္ေန႔ထုတ္ျမန္
မာ့အလင္းသတင္းစာတြင္ေဖာ္ျပထားပါသည္။
No comments:
Post a Comment